بستر سازی پسیو شبکه
پسیو شبکه : کابل کشی ( بستر سازی و پسیو شبکه – تجهیزات پسیو شبکه ) ، داکت کشی ، آرایش رک و … در واقع ستون فقرات یک شبکه را برای برقراری ارتباطات تشکیل می دهد. بنابراین داشتن شبکه ای پر سرعت مستلزم داشتن سیستم کابلی ( پسیو شبکه) با کیفیت می باشد. کابل کشی ساخت یافته تنها منوط به تهیه کالای با کیفیت نیست، بلکه اجرای صحیح تمامی استاندارد های موجود در این امر سبب فراهم آمدن زیر ساخت شبکه ی کابلی مطمئن با بالاترین میزان پهنای باند خواهد شد تا علاوه بر تامین نیاز فعلی امکان ارتقاء بستر موجود به تکنولوژی های آینده را به آسانی و با حداقل هزینه ها فراهم آورد.
خدمات:
• طراحی نمای شماتیک کامل پروژه شامل نقشه ترانک . نقشه کابل کشی و همچنین وضعیت جایگزاری نودها
• نصب ترانک و داکت کشی با رعایت ظرافت، دقت و استاندارد های لازم
• کابل کشی شبکه با استانداردهای EIA/TIA 568.B , EIA/TIA568.A و ISO/IEC 11801 :
o کابل های شبکه Cat5
o Cat6 کابل های شبکه
o کابل های شبکهCat7
• کابل کشی فیبر نوری :
o Graded Multi Mode Fiber
o Single Mode Fiber
• کابل کشی تلفن
• کابل کشی برق :
o کابل برق AC
o کابل برق UPS
• تجهیز فیزیکی اتاق سرور و دیتا سنتر شامل :
o کف کاذب
o سقف کاذب
o سیستم تهویه
o اعلام حریق
o اطفاء حریق
o و …
• بر اساس استانداردهایInformation security management system) ISMS )ISO/IEC 27001, , BS7799 ISO9001:2000و ISO 14001
o طراحی و اجرای سیستم UPS
o طراحی و نصب و راه اندازی سیستم برق اضطراری ژنراتور
o اجرای سیستم ارتینگ (اتصال به زمین) جهت دکل های مهاری و دیتاسنترو تجهیزات شبکه
o دکلهای مهاری جهت اجرای لینک های ارتباطی وایرلس
o نصب کلیه تجهیزات شبکه ، برق و تلفن
o نصب دوربین مدار بسته
o فیوژن
o تست فلوک
o تقویت آنتن موبایل
اکتیو شبکه
طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN و WAN
طراحی و پیاده سازی شبکه های LAN و WAN
• مشاوره . طراحی و پیاده سازی شبکه های محلی ( LAN ) با رعايت اصول و استانداردهای جهانی و بر پايه آخرين تکنولوژی روز دنيا
• مشاوره، طراحی و پیاده سازی شبکه های گسترده ( WAN ) برای سازمانهای بزرگ
• پیاده سازی بستر های ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری
• مشاوره در طراحی شبکه و تهيه RFP
• ایجاد شبکه های بیسیم ( WIRELESS )
• نصب انواع سیستم عامل های کلاینت سرور
o ویندوز سرور 2003 ( Windows Server 2003 )
o ویندوز سرور 2008 ( Windows Server 2008 )
o ویندوز سرور 2012 ( Windows Server 2012 )
o ویندوز سرور 2016 ( Windows Server 2016 )
o لینوکس ( Linux Debian )
o لینوکس ( Linux Redhat )
o لینوکس ( Linux CentOS )
o لینوکس ( Linux Ubuntu )
• ارائه خدمات نرم افزاری و سرویسهای شبکه ای از قبیل :
o Domain
o DHCP
o DNS
o Mail Server
o RAS
o Caching
o File Server
o Print Server
o Sharepoint
o NetBackup
o Veam Backup
o Antivirus
o SQL Server
o Skype for Business Server
o Microsoft Lync Server
o Microsoft CRM
o Exchange
o نصب انواع فایروال
• راه کارهای مجازی سازی
o Esxi
o HyperV
• ارائه خدمات طراحی و پیاده سازی شبکه بر مبنای تکنولوژی CISCO
o پیکربندی انواع سوئیچ
o پیکربندی انواع روتر
• سرویس های مبتنی بر ویپ (VOIP)
• تنظیم و پیکربندی انواع مودم (Modem Configuration)
• تنظیم و پیکربندی انواع اکسس پوینت (Access Point Configuration)
• مميزی و مستند سازی شبکه
• طراحی و اجرای پروژه های Voice ،Video و Data بر روی بستر اينترنت
• پياده سازی و اجرای طرح های امنيت شبکه
• ایجاد ارتباطات بين شبکه ای و ارتباط کامپيوترهای راه دور ، پياده سازی و اجرای شبکه های اختصاصی ( VPN )
• اشکال زدايی و troubleshooting در شبکه های بزرگ
• طراحی پلان های مدیریت متمرکز شبکه تحت پلاتفرم های مایکروسافت و لینوکس
• امکان ارائه خدمات بر روی محصولات شرکت های:
o Cisco
o Mikrotik
o Forti Net
o Microsoft
o Symantec
o Asterisk
o Free PBX
در واقع تمامی اهداف و نیاز های ما از شبکه، در این مرحله برآورده خواهد شد. ما در بخش خدمات اکتیو شبکه تمامی سرویس هایی که شرکت ها برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارند را راه اندازی می کنیم.
خدمات اکتیو شبکه معمولا پس از ارائه خدمات مشاوره شبکه که در آن نیازها و اهداف شرکت در کنار امکانات فعلی مورد بررسی قرار می گیرد و سرویس های پیشنهادی ما به مشتریان ارائه می گردد.
خدمات ما در این بخش به صورت کاملاً تخصصی و با در نظر گرفتن تمامی خواسته های مشتریان صورت می گیرد. این خدمات پس از ارائه تا مدتی دارای پشتیبانی رایگان برای اثبات کیفیت و ضمانت به مشتریان می باشد و در صورت نیاز مشتریان به خدمات پشتیبانی بلند مدت، قرار داد پشتیبانی منعقد خواهد شد.
امنیت شبکه
امروزه با گسترش تهديد هاي امنيتي ، وجود يک ساختار امن در سازمانها و ادارات ضروري بنظر مي رسد. به همين منظور، استاندارد انگلیسی BS7799 در زمینه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در سال 1995 معرفی و در سال 2000 میلادی موسسه بين المللي استاندارد (ISO)، بخش اول آنرا تحت عنوان استاندارد ISO/IEC17799 ارائه کرد. این موسسه در سال 2005، نسخه جدید این استاندارد تحت عنوان ISO/IEC27001 را ارائه نمود.
اين استاندارد به کليه ساختار امنيتي سازمانها و ادارات نگاهي کاملا جدي و موشکافانه دارد.
این عملیات در امنیت شبکه به صورت کلی شامل :
• بکارگیری آزمونهای مختلف در سازمان برای شناخت نقاط ضعف امنیتی و نفوذپذیری
• استفاده از استاندارد ISO27001 برای بررسی و تحلیل وضعیت و ارائه راهکار تا اخذ گواهینامه های معتبر
• مطالعه و بررسی وضعیت امنیتی موجود سازمانها
• طراحی و پیاده سازی سیستمها و سیاستهای امنیت اطلاعات سازمان
• ممیزی و بروزرسانی
• آموزش کارکنان جهت آشنایی و کاربرد روالهای ISMS
مشاوره، طراحی، پیکربندی و پشتیبانی انواع فایروال نرم افزاری و سخت افزاری شامل:
• FortiGate
• FortiWeb
• FortiApp
• FortiAnalayzer
• FortiMail
• FortiSandbox
• FortiToken
• Juniper
• Miktotik
• Kerio
• سامانه امن ساز شبکه کیهان
• سامانه امن ساز طریق
مشاوره، نصب و پیکربندی انواع آنتی ویروس تحت شبکه جهت جلوگیری از موارد ذیل:
• جلوگیری از اجرا و انتشار فایل های آلوده به ویروس
• پاک کردن برنامه های مخرب و فعال در حافظه
• محافظت از تمامی راه های نفوذ ویروس به کامپیوتر
• محافظت در برابر حملات اینترنتی
• برگرداندن تغییرات ایجاد شده توسط برنامه های مخرب
• برقراری امنیت شبکه و کنترل ترافیک اینترنت
• جلوگیری از دزدیده شدن رمز های عبور کاربران
اعلام حریق
امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارتهای ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حتی الامکان از تلفات جانی جلوگیری شود. برای تشخیص حریق از اثرات سه گانه آن یعنی دود و حرارت و شعله استفاده می شود. به طور کلی سیستم ها در دو نوع:
1. آنالوگ
2. آدرس پذیر (Addressable)
مرکز تماس (Call Center)
نیاز امروزی سازمان ها به ارتباط نزدیک و پیوسته با مشتریان خود، همزمان با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و کامپیوتر مقوله جدیدی را بنام Call/Contact Center مرکز تماس بوجود آورده است، که نه تنها امکان ارتباط دائمی و همه جانبه مشتریان با سازمانها را فراهم می کند، بلکه ابزاری کامل جهت مدیریت ارتباطات را نیز مهیا می سازد.
Call Center مجموعه ای از روش های ارتباطی و مدیریت ارتباطات (از طریق کانال های گوناگون) را با امکانات کامپیوتری (نظیر کاربردهای نرم افزاری) ادغام کرده و از این طریق ضمن ارتباط دقیق و حساب شده با کاربران و مشتریان یک سازمان، انواع سرویس های ارتباطی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را برای آنان فراهم و مدیریت می نمایند و در ارائه خدمات شهری و اجتماعی نقش اساسی ایفا می کند.
یک Call Center، شبکه بزرگ و گسترده ای از تجهیزات مخابراتی و کامپیوتری به همراه نرم افزارهای مربوطه می باشد. واسطه های گوناگون نرم افزاری و سخت افزاری در سیستم این امکان را بوجود می آورد که کانال های گوناگون ارتباطی نظیر (SMS،Voice mail ، FAX، تلفن، Email و … ) با هم مجتمع شده و از طریق نرم افزارها، ضمن ایجاد ارتباطات لازم، مدیریت واحدی را بوجود آورند. اپراتورها (Agents) از طریق نرم افزارهای موجود بر روی ایستگاه ¬های کاری خود می توانند بسیاری از فعالیت ها را بصورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک انجام داده، اطلاعات لازم را در کسری از ثانیه بر روی صفحه نمایش خود مشاهده و برای پاسخگویی به مشتریان خود را مجهز نمایند.
امکانات تلفنی مرکز تماس (Call Features)
• واسط کاربری وب
• تعریف کاربران با تعیین دسترسی
• پاسخگوی خودکار تلفنی (Intelligent Voice Response-IVR)
• صندوق پست صوتی (صندوق پیشنهادات، انتقادات، شکایات)
• صف تماس گیرندگان (Queue)
• قابلیت تعریف شرایط زمانی (Time Condition)
• شنود آنلاین و ضبط مکالمات
• ارتباط با نرم افزارهای خارجی( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، ارتباط با نرم افزار مدیریت پیامک ، ارتباط به سرور ایمیل)
• و…
امکانات مدیریت مرکز تماس ( Call center management )
• گزارش کلی از تمامی تماس های ورودی و خروجی
• گزارش تماس های خروجی یک کاربر خاص در بازه زمانی مشخص
• گزارش تماس های ورودی و بدون پاسخ یک کاربر خاص در بازه زمانی مشخص
• گزارش گرافیکی از میزان استفاده از کانالهای ورودی/خروجی مرکز تماس
• گزارش گرافیکی تعداد تماس های یک صف از پیش تعریف شده
• گزارش گرافیکی تعداد و زمان تماس های کانال مخابراتی شهری در بازه زمانی مشخص
• گزارش گرافیکی مقایسه تماس های ورودی و خروجی یک کاربر خاص در بازه زمانی مشخص
• گزارش زنده وضعیت کاربران، اپراتورها، کانال های مخابراتی و صف ها
• و…
تلفن سانترال
مرکز تلفن سانترال وظیفه مدیریت تماس های ورودی و خروجی را در یک سازمان بر عهده دارد.
سیستم کاملا هوشمند که با دریافت خطوط مخابراتی به صورت لینک ورودی و تحویل خط داخلی به صورت لینک خروجی همواره یکی از مهمترین و واجب ترین سیستم ها در یک شرکت، سازمان یا موسسه است، سانترال پاناسونیک یکی از برند های پرقدرت و شناخته شده در دنیا و کشور های پیشرفته صنعتی میباشد.
تعریف:
تلفن سانترال به تلفن هایی گفته میشود که میتواند چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل کند.
اگر شما 20 خط شهری داشته باشید در حالت عادی احتیاج به 20 عدد تلفن دارید که نمی توان همه آنها را روی میز قرار داد برای رفع این مشکل احتیاج به تلفن های سانترال است که مشکل ما را حل کند
مزایای تلفن سانترال
• ارتباط داخلی با دیگر اتاق های داخل سازمان بدون هزینه تلفن
• میتوانید همزمان چند نفر را پشت خط نگهدارید یا اینکه هر خطی به اپراتور وصل شود و اپراتور انتقال بدهد به مسئول مرتبط برای پاسخ گویی
• منشی اتوماتیک که هر شخصی وقتی تماس میگیرد با شرکت پیغام برای آن پخش میشود مثل واحد فروش عدد یک واحد حسابداری عدد دو و غیره کنترل هر داخلی میباشد که میشود از تماس کارکنان شرکت به بیرون جلوگیری شود برای کنترل هزینه تلفن.
• تلفن های سانترال دارای بیش از 400 کد میباشند.
• ما میتوانیم به هر حالتی که خواستیم دستگاه را تنظیم کنیم
تلفن تحت شبکه ( VOIP ) ویپ تلفن گویا IVR
VoIP و یا تلفن تحت شبکه ( تلفن گویا IVR )برگرفته از( Voice over internet protocol) به معنای (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا) که با نام تلفن ip نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید . در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VoIP از فن آوری دیجیتال استفاده می نماید و نیازمند یک اتصال broadband نظیر DSL است . یک روش برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می شوند.
یک روش مجازی رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. هدف از اینکار غلبه گام به گام بر چالشهایی است که انتقال ترافیک صوتی را برروی بستر نه چندان باکیفیت شبکه های محلی با خطر روبه رو میسازد. مکالمات تلفنی مبتنی بر IP، تفاوتهای بنیادی با ارتباطات داده دارند و کیفیت این مکالمات ارتباط تنگاتنگی با کارایی شبکه دارد. به طوری که هرگونه تاخیر در تبادلات سطح شبکه، افت کیفیت محسوسی را به همراه خواهد داشت. التزام مدیران شبکه به ارتقای کارایی LAN، خطوط و تجهیزات دسترسی به شبکه گسترده، و به کارگیری ابزارهای مدیریت و کنترل کیفیت، شرط موفقیت پروژههای VoIP است.
مزایای ویپ (VoIP) – تلفن گویا IVR
• بی نیازی از سیم کشی مجزا
• کنفرانس های صوتی و تصویری
• ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی
• تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا
• گسترش آسان
• مدیریت متمرکز و آسان
• ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
• استفاده از استانداردهای SIP ،H 323 و …
• امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل استفاده از استانداردها جهانی و عدم وابستگی به روشهای پیاده سازی)
• کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
• پویایی و پیشرفت روز افزون شبکه های ویپ
• قابليت برنامه نويسی بر روی گوشیهای تلفنی همانند يك گوشی موبايل و يا حتی پيشرفته تر از آن
• پشتیبانی از كليه امكانات مخابراتی كنونی و حتی ارايه خدمات جديد، با هزينهی بسيار پايين و سهولت اجرايی بالا
• و…
امکانات ویپ (VoIP) – تلفن گویا IVR
• امکان ارائه شماره تلفنهای داخلی به تعداد بالا
• امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)
• ضبط مکالمات
• تلفنهای نرم افزاری (SoftPhone)
• Fax to Email
• VoiceMail to Fax
• Interactive Voice Response
• صف انتظار
• تنظیم ساعات اداری
• گزارش گیری