13 مارس
خانه هوشمند ABB

خانه هوشمند ABB

Asea Brown Boveri – ABB در نتیجه ادغام دو شرکت Asea AB از سوئد و شرکت BBC Brown Boveri از سوئیس در سال 1988 به وجود آمد و با این ادغام یک سوم از سهم بازار صنعت برق در اروپا، کنترل بیش از بیست درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفت. از جمله خانه هوشمند ABB، فعالیت های ABB شامل دسته بندی های زیر است:

  • Power Products
  • Power Systems
  • Discrete Automation and Motion
  • Low Voltage Products
  • Process Automation

در بخش Low Voltage Products محصولات تولید شده شامل تجهیزات با ولتاژ پایین، تجهیزات کنترل، سیم و کابل و همچنین سیستمهای حفاظتی برق می باشد. قسمت عمده و شاخص این بخش، سیستمهای مبتنی بر استاندارد KNX (خانه هوشمند ABB) است که هدف آن یکپارچه سازی سیستم ها و کنترل هوشمند تجهیزات برق و مکانیک ساختمان بوده و منجر به ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقل در کل ساختمان می گردد.

گروه آب‌ب، (به انگلیسی: ABB Ltd) یک شرکت چندملیتی سوئیسی-سوئدی است، که دفتر مرکزی آن در شهر زوریخ قرار دارد و عمدتاً در زمینه‌های برق قدرت و تکنولوژی اتوماسیون فعالیت می‌کند. شرکت آب‌ب علاوه بر این که یکی از بزرگترین شرکت‌های مهندسی دنیاست، یکی از بزرگترین شرکت‌های الحاقی در جهان نیز، محسوب می‌شود. گروه آب‌ب در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت می‌نماید و حدود ۱۳۲٬۰۰۰ کارمند دارد. درآمد جهانی شرکت آ ب ب، در سال ۲۰۰۹ معادل ۳۱٫۸ میلیارد دلار، گزارش شده‌است.

شرکت ABB در صنعت برق یکی از شرکت های پیشرو و دارای سابقه 135 ساله می باشد که پروژه های خود را در بیش از 100 کشور دنیا به انجام رسانیده است . همچنین شرکت ABB از بنیانگذاران تکنولوژی هوشمند سازی ساختمان (خانه هوشمند ABB) بر پایه پروتکل KNX می باشد و محصولات خود را در دسته بندی های برق و سیستم فشار قوی، اتوماسیون خانگی / اداری / هتلی / و تجهیزات با ولتاژ پایین ارائه کرده است. این شرکت (خانه هوشمند ABB) از مبتکران پروتکل KNX در صنعت برق است که بیش از 50 میلیون نود کنترلی در هزاران پروژه به اجرا رسانده و دارای گسترده ترین رنج محصولات کنترلی در جهان است. این گروه صنعتی با در اختیار گرفتن شرکت‌های همچون Busch-Jaegerو Niessen، در حال حاضر بزرگترین و کامل‌ترین خط تولید محصولات KNX را در آلمان و جهان در اختیار دارد.

کلید های حساس BUSCH-triton ®

کلید های حساس KNX BUSCH-triton ® از محصولات خانه هوشمند ABB دارای ظریف ترین ارگونومی روز دنیا می باشد. طراحی این کلید ها بگونه ای است که در بهترین حالت ممکن بر روی دیوار قرار می گیرند و برچسب های روی کلید بهترین زاویه دید را می دهد. این کلید دارای راحت ترین حالت ارتباطی با اعضای بدن می باشد. کلیدهای هوشمند حساس KNX BUSCH-triton ® قطعا نوآورانه ترین کلید هوشمند ساختمانی در عصر مهندسی ساختمان های هوشمند می باشد.

خانه هوشمند ABB
خانه هوشمند ABB


BUSCH-PriOn ® بي نظير در زمان خودش

بالاترین سطح کنترل و زیبایی در خانه هوشمند ABB، با BUSCH-PriOn، کنترل و نظارت بر تمام فضاهای یک ساختمان هوشمند را در یک لحظه می توانید داشته باشید. نور، سناریو، تايمر، کنترل پرده، کنترل سرمایش و گرمایش – همه توابع به طور مستقيم از طريق يک تنظيم کننده دوار (rotary regulator) انجام مي شود. صفحه نمايش 8،89 سانتي متر (3.5 اینچی) TFT تمام اطلاعات را به وضوح نشان مي دهد. کلیدهای PriOn زیبا ترین کلید ABB موجود در بازار می باشد که برنده جایزه های Red Dot و If می باشد و ویژگی های زیر را دارا می باشد:

  1. قابلیت کنترل و مانیتور تمام توابع اتاق از قبیل کنترل شدت نور، تایمر، پرده، سیستم های گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع
  2. بالاترین سطح کنترل (کنترل ۱۲۰ نقطه کنترلی)
  3. قابلیت نمایش ۸ صفحه اصلی و هر صفحه شامل ۱۵ آیکن
  4. تغییر رنگ کادر کلید چرخشی متناسب با نوع عملکرد
  5. جهت بروزکردن برنامه  SD-RAM
  6. امکان تبدیل شدن به قاب عکس دیجیتال در حالت اسکرین سرور

ABB NIESSEN:

ABB NIESSEN از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کلید و پریز در کشور اسپانیا است و زیر مجموعه شرکت بزرگ ABB آلمان می باشد. گروه NEISSEN راه حل های پیشرو در زمینه الکترونیک، ارتباطات، محیط زیست، مدیریت صوت، تشخیص جنبش، کنترل و مدیریت روشنایی و … ارائه می دهد و برای بیش از 4 دهه در خط مقدم نوآوری های دیجیتالی قرار داشته است. این شرکت در زمینه تولید کلید و پریز ساختمان ، موفق به دریافت تاییدیه “اکو دیزاین” شده که ABB NEISSEN را به یک شرکت دوستدار محیط زیست تبدیل نموده است.

دیدگاه بگذارید