خانه هوشمند HDL
12 مارس

خانه هوشمند HDL

شرکت HDL در سال ۱۹۸۵ و در شهر گوانگجو چین تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یک شرکت بین المللی در زمینه اتوماسیون ساختمان و خانه هوشمند شناخته می شود. محصولات این شرکت در زمینه هوشمندسازی ساختمان و سامانه های مدیریت جامع انرژی در دو دسته بیسیم و باسیم تولید می شود.

که به کاربران و مشتریان قدرت انتخاب بالایی می دهد. این شرکت با داشتن دفاتری در دبی، اسلو، لندن و تهران و نیز نمایندگانی در ۸۸ کشور دنیا ، ۱۲۰۰ عامل فروش و خدمات پس از فروش در سراسر دنیا به عنوان یک شرکت بین المللی شناخته می شود و با هدف اطمینان از ارائه خدمات به موقع به مشتریان خود در صدد گسترش این شبکه نمایندگی می باشد.

اين شرکت به صورت خاص محصولات هوشمندسازي ساختمان، هوشمندسازي هتل ها، تجهيزات نورپردازي صحنه را تحت دو پروتکل اصلي HDL Buspro و HDL KNX توليد مي کند. HDL به همراه شبکه اي فعال در سراسر دنيا تلاش دارد با ارائه راه حل هاي نوآورانه همگام بهينه سازي مصرف انرژي و بهبود شرايط مديريت، راحتي و آسودگي را در فضاي زندگي افراد ايجاد کند.گستره وسیع محصولات HDL این شرکت را قادر می سازد تا در تمام زمینه های هوشمندسازی ساختمان فعالیت داشته باشد که نگاهی به رزومه و مشتریان این شرکت و کاربری های متفاوت ساختمان هایی که از محصولات HDL استفاده نموده اند از قبیل هتل ها، ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، موزه ها، فرودگاه ها و ترمینال های مسافربری و … مؤید این مدعا می باشد.

استفاده از راهکارهای هوشمند HDL بیش از استفاده از یک محصول می باشد. این امر سرمایه گذاری برای آینده است. برند HDL را شاید بتوان به عنوان معدود برندهای موجود در سطح سیستم های هوشمند ساختمان شناخت که محصولات خود را تحت دو پروتکل رسمی، رایج و پر کاربرد جهانی  به بازار عرضه می نماید. این پروتکلها عبارتند از: پروتکل HDL-KNX

پروتکل HDL-KNX

با ورود HDL به بازار اروپا و گسترش تعداد دفاتر نمایندگی اروپا و الزامات کشور های اروپای غربی به استفاده اجباری از پروتکل و استاندارد KNX خانه هوشمند HDL نیز علاوه بر پیوستن به کنسرسیوم KNX محصولات خود را تحت این پروتکل در طیف وسیعی تولید نمود. در این راه شرکت علاوه بر دریافت مجوز های لازم از کنسرسیوم KNX موفق به دریافت استاندارد های CE و TUV نیز شد. رشد HDL در این زمینه با سرعت بالایی صورت گرفته است به گونه ای که هم اکنون برای برخی شرکت های اروپایی اقدام به تولید قطعات KNX با برندهای اروپایی کرده است.پروتکل HDL-BUS PRO

پروتکل HDL-BUS PRO به صورت wire و wireless

پروتکل HDL-BUS PRO که از زیر شاخه های استاندارد RS-485 می باشد به عنوان اولین پروتکل در خانه هوشمند HDL طراحی و تولید گردید. این پروتکل بصورت بسیار ساده با انعطاف پذیری بالا و الگو گرفته شده از پروتکلهای اتوماسیون صنعتی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و ایجاد بسترهای رادیویی و بر اساس استاندارد های بین المللی نظیر IEEE 805.15.4 خانه هوشمند HDL این پروتکل را گسترش داد و محصولات خود را علاوه بر شبکه سیمی در شبکه بی سیم نیز تولید نمود.

قابلیت اتصال به سایر تجهیزات هوشمند واجزای شبکه BMS

یکی از بزرگترین ویژگی های خانه هوشمند HDL با توجه به تولیدات متنوع آن ارتباط با سایر برندهای هوشمندسازی و تأسیسات و تجهیزات ساختمان می باشد که خانه هوشمند HDL را قادر به تعامل با تمامی شرکت های تولید کننده تجهیزات و تأسیسات ساختمانی نموده است. در واقع HDL جزء معدود شرکت هایی است که تجهیزاتی تحت نام فنی Gateway را جهت برقراری ارتباط بین تجهیزات سیستم های هوشمند تحت پروتکلهای تولیدی خود با سایر تجهیزات با پروتکلهای دیگر همچون Lon  ،Bacnet ،Mod-Bus ،DMX  و DALI و حتی بین سایر پروتکلهای هوشمند همچون KNX را تولید می نماید در نتیجه براحتی می توان نسبت به گسترش پهنه عملیات کنترل تجهیزات گوناگون با برند HDL اقدام نمود. این بدان معناست که کارفرما می تواند برای مثال سیستم هوشمند روشنایی خود را با پروتکل BUS PRO، سیستم سرمایش/گرمایش خود را با تجهیزات Bacnet و … کنترل نماید که این قابلیت در محصولات خانه هوشمند HDL وجود دارد.

طراحی ماژولار (مدولار) محصولات:

تجهیزات برند HDL  می توانند مدولار با یکدیگر ادغام و ترکیب گردند. در واقع در یک ساختمان می توان تنها یکی از سیستم های موجود مثل سیستم روشنایی را اجرا نمود و در صورت تمایل کاربر به گسترش سیستم و استفاده از سیستم سرمایش/گرمایش کافیست تجهیزات کنترل کننده این سیستم را در کنار تجهیزات کنترل کننده سیستم روشنایی خود اضافه نماید. به همین صورت می تواند در خصوص سایر سیستم ها همچون کنترل پرده، مانیتورینگ مرکزی، کنترل توسط ریموت، سیستم امنیتی و … عمل نمود.

خانه هوشمند HDL از نگاه بازرگانی:

قیمت ارزانتر نسبت به سایر برندها

با توجه به وجود دفتر مرکزی خانه هوشمند HDL در ایران و ارتباط تجاری بسیار مستحکم، مستقیم و بی واسطه بین شرکت HDL و شرکت مهندسی هوشمند پارس و عدم نیاز به تأمین تجهیزات از طریق دفاتر در سایر کشورها و یا از طریق واسطه، تجهیزات خانه هوشمند HDL با قیمت واقعی خود به دست کاربران رسیده و ایشان می توانند با قیمت بسیار ارزانتر تجهیزات سیستم های هوشمند را تهیه و استفاده نمایند که این موضوع نیز با توجه به حجم بالای پروژه ها باعث صرف هزینه کمتر برای سازندگان و سرمایه گذاران صنعت مسکن و شهرسازی خواهد شد.

عدم اعمال محدودیت های تحریمی در ایران

با توجه به آسیایی بودن برند خانه هوشمند HDL و عدم وجود محدودیتهای سیاسی جهت کار با ایران، این شرکت براحتی و تمام توان خود در ارائه خدمات به نمایندگان و مشتریان خود همت گذاشته و در تمامی موارد فنی و خدمات بازرگانی از ایشان حمایت می نماید که این موضوع در برابر شرایط سایر برندها مانند عدم تحویل به موقع و سریع تجهیزات چه در زمان تجهیز و چه در زمان ارائه خدمات گارانتی و وارانتی پروژه ها امتیاز غیر قابل انکاری می باشد.

شرکای تجاری HDL در دنیا

با توجه به امکان پیاده سازی و ایجاد ارتباط بین محصولات خانه هوشمند HDL با اغلب شرکت های فعال در حوزه صنعت ساختمان، HDL توانسته است به عنوان شریک تجاری بسیاری از شرکت های معروف دنیا ارائه خدمات و محصولات نماید. این امر منجر به تولید محصولات مشترک در زمینه هوشمندسازی ساختمان نیز شده است .

دیدگاه بگذارید