23 فوریه

سوالات متداول در زمینه خانه هوشمند

برای مثال آیا استفاده از خانه هوشمند بیسیم بر روی بدنه انسان ها تاثیرگذار است
آیا امواج رادیویی و وای فای می تواند در فرایند بارداری مشکل ساز باشد
آیا ماژول های الکترونیکی موجود در بازار از لحاظ رادیویی دارای استاندارد می باشد
یا اگر که دارای استاندارد است آیا امکان استفاده به طور همزمان چندین ماژول در یک مکان امکان پذیر است استاندارد را زیر سوال نمی برد
آیا امکان افت برد ماژول های وای فای پس از چندین سال وجود دارد که در نتیجه آن سیستم بلا استفاده خواهد بود

برای مثال یک طبقه ساختمان دو خوابه جهت هوشمند سازی نیاز به حداقل 10 سنسور خواهد داشت دو گزینه برای اجرای خانه هوشمند وجود خواهد داشت به صورت بی سیم و به صورت باسیم هر دوگونه می توان مزایا و معایبی نسبت به گونه دیگر داشته باشد که در ادامه به بررسی این دو مورد می پردازیم. برای اطلاع از مراحل هوشمند سازی به لینک مراجعه کنید.

هوشمند سازی به صورت سیمی

توپولوژی استفاده شده در این نوع به گونه ای است که سنسورها عموما به صورت باس به کنترل مرکزی متصل هستند. توپولوژی باس در شبکه مزایا و معایبی به همراه خواهد داشت که علت عمده استفاده این توپولوژی کم هزینه بودن و سادگی اجرای آن است. در این زمینه از پروتکلی مثل KNX استفاده می شود.

خانه هوشمند بی سیم

خانه هوشمند بی سیم WiFi و BMS بی ام اس

این سیستم هوشمند به طور بی سیم امکان ارتباط با کنترل کننده مرکزی را خواهد داشت این ارتباط به طور مستقیم بوده و هیچ نود واسطه ای در این میان برای انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت درنتیجه اطلاعات با امنیت بیشتری منتقل خواهد شد به عبارت دیگر در صورت وجود نود واسط، برای رسیدن اطلاعات درست به سرور مرکزی لازم است تا نود واسط عمل کرده صحیحی داشته باشد از سویی دیگر در صورتی که این نود در دریافت و ارسال اطلاعات دچار مشکل شود تعدادی از نودهای وابسته به آن ارتباط مستقیم سرور مرکزی را از دست خواهند داد در نتیجه در قسمت عمده ای از سیستم دچار مشکل خواهیم بود. تا اینجا پیشنهاد در ارتباط بی سیم حذف هرگونه واسطه خواهد بود.

علاوه بر تاثیر امواج WiFi بر انسان، آیا امکان نفوذ به سیستم های بی سیم وجود نخواد داشت؟

در محصولات هوشمند Art-Net چه در ارتباط بی سیم خانه هوشمند و چه در نوع سیمی آن امنیت به میزان قابل ملاحظه ای رعایت شده است در نتیجه امکان استفاده از آن جهت فراهم آوردن بستر امنیتی امن وجود دارد. به علاوه با استفاده از تکنیک های علمی و قابل توجیه تاثیر امواج WiFi به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده شده اند.

برای اطلاعات بیشتر به http://art-net.ir مراجعه کنید.

دیدگاه بگذارید